четвер, 19 листопада 2020 р.

Мій день хвилозопиї

 Нині всесьвітній день хвилозопиї. Його переносять з дати на дату, майбуть на те є якісь хвилозопські підстави. Хоч-би як називався й позначався той день, віншую ним найважливішого для мене мислителя  себе самого. Бо якби я не мислив, то й дня такого в мене не було-б. Помисліть лишень! Парменид сказав-би тут, що й мене самого без моєї мислі не було-б. Так далеко я не заходжу, бо мене, бачте, Бог створив, відмінно від Парменида, що сам собі збувся. Чимало людей живе, не маючи ні днини хвилозопської. Створено їх  от і живуть, бо так треба. Як вийшло-б на Парменидове, то їх не було-б, коли-ж неправда тому: одні мислять, того й другі істнують, а не тількі самі мислителі.
Чого я називаю філософію (φιλοσοφία) "хвилозопиєю"?  Бо, на превеликий жаль, ми в своїй мові не маєм грецького звуку "φ". А як не почнемо мислити по своєму, то не буде в нас власного вкраїнського мислення. Тільки вчені, дуже мудрі вкраїнські люде повторюватимуть без кінця:
 Філософія, філософія, філософія!

Немає коментарів:

Дописати коментар