вівторок, 22 березня 2016 р.

Четверте паця

 Вибігає чоловік із лісу й бачить міцну кам'яницю. Починає добуватися в держкі дубові двері.
 Хто там?  питається мудре пацятко.
 Це я, людина, українець, пустіть біду перебідувати!
 Яку таку біду?
 Вовкулака-перевертень хатку мою розкидав, ззісти мене хоче!
 Хатка була з лободи?
 З лободи, з лободи, пустіть мене до себе!
За моцними дверми промовисто прокашлюється мудре порося:
 Чоловіче, будь чемним пацятком! Ось нас тут троє братів: одно збудувало очеретяну хатку, вовчик її розкидав, воно перебігло до другого братіка. Там уже хатка деревляна. Вовчик і деревину розворушив, уже двох виселив. Вони прибігли до мене, мудрого пацяти. В мене муровано, вовчик не залізе. Тепер уже в нас тут не хата, а ціла унія европейська. Й будівельні стандарти. З лободою до нас не пристають. Вертайся додому, гарненько муруй, а потім і до нас подавайся, зачнемо тоді разом хазяйнувать.
 Нема куди вертатися: вовкулака цілий ліс запалив, лобода вся вигоріла, а цегла пече. А він-же, клятий, кусається, дере!
 Маєш тямити, що в казці троє поросят. А як ти вродився четвертим, то тра тобі й у розгорілому лісі кам'яницю ставити. Кусає, дере  то криза. А криза  то вихід. От виходь і працюй. Доведеш до зробу й зразу сюди: пустимо до хати й посадимо на лавку. Разом сядемо, склавши руки, дамо собі спокій.
Стоїть чоловік, не рухається  палають щоки, спина горить. І сором пече, й вогонь палить, і виє вже зазовно близенький вовкулака.

Немає коментарів:

Дописати коментар